EUROOPLASTE JAOKS EDESTAB JALGPALL PEREELU / AUTOSPIRIT / Uudised

EUROOPLASTE JAOKS EDESTAB JALGPALL PEREELU

  • Nissani tellitud uuringu kohaselt on jalgpalli iganädalane vaatamine eurooplaste jaoks põnevaim tegevus
  • Ligikaudu kolm neljandikku ütleb, et spordisündmus, mida ta igal aastal kõige rohkem ootab, on UEFA meistrite liiga finaal
  • Rohkem kui üks neljast eurooplasest hoiab oma päeva finaali jaoks vabana

Nissani põnevusindeksi osana tellitud uuringu kohaselt on jalgpalli vaatamine eurooplaste jaoks põnevam kui seks.

Uuringus osales rohkem kui 5000 inimest Ühendkuningriigist, Itaaliast, Prantsusmaalt, Saksamaalt ja Hispaaniast. Enam kui pooled (55%) eurooplastest leidsid, et jalgpalli vaatamine on see hetk või tegevus, mis neile igal nädalal või kuul põnevust valmistab. Sellele järgnesid hobiga tegelemine (53%) ja seksimine (52%).

 

Uuring näitas ka, et eurooplased kulutavad oma lemmikjalgpallimeeskonna mängu vaatamisele (3,2 tundi nädalas) rohkem aega kui seksimisele (2,4 tundi nädalas) või ise sportimisele (2,6 tundi nädalas). Peaaegu veerand küsitletutest (24%) valis vastuseks oma jalgpalliklubi, kui neilt küsiti oma elu kõige põnevama osa kohta. 

Selleks, et mõista, mis teeb jalgpalli nii huvitavaks, hakkab Nissan, kes on UEFA meistrite liiga ametlik rahvusvaheline autosponsor, tegema koostööd Loughborough’ Ülikooli sporditeaduse ekspertidega, et töötada välja esimene Nissani põnevusindeks. 

Nissani põnevusindeksi eesmärk on uurida ja mõista seda, mis peitub fännide põnevustunde taga, tehes UEFA meistrite liiga mängude ajal tegelike jalgpallifännide paaridega põnevuskatseid, ja määratleda teaduslik valem, mis näitab, millist tüüpi jalgpallimatšid on kõige põnevamad.

Loughborough’ teadlaste rühm analüüsib üle terve Euroopa UEFA meistrite liiga matšide ajal jalgpallifännidega reaalajas tehtud põnevuskatsetest saadud psühholoogilisi ja kontekstilisi andmeid. Seejärel hindavad eksperdid selliseid andmeid nagu pulss, hingamissagedus ja elektrodermaalne aktiivsus, et tuvastada põhielemendid, mis muudavad matši tõeliselt põnevaks fännielamuseks.

Nissan Europe’i turundusosakonna asepresident Jean-Pierre Diernaz ütles: „Põnevus on Nissani kõigi tegemiste tuumik. See on üks peamine põhjus, miks meil on niivõrd hea meel toetada üht kõige põnevamat jalgpalliturniiri maailmas – UEFA meistrite liigat.” 

„Koostöös Loughborough’ Ülikooli ekspertidega loodame selgitada välja, mis on jalgpallifännide jaoks kõige põnevam, ja kasutada seda teavet, et pakkuda UEFA meistrite liiga sponsoreerimise kaudu võimalikult põnevat elamust.” 

Põhitulemuste kokkuvõte

Eurooplaste jaoks on jalgpalli vaatamine põnevam kui seks

Rohkem kui pooled (55%) inimesed Ühendkuningriigist, Itaaliast, Prantsusmaalt, Saksamaalt ja Hispaaniast ütlesid, et jalgpalli vaatamine on see hetk või tegevus, mis neile igal nädalal või kuul põnevust valmistab. Sellele järgnesid hobiga tegelemine (53%), seksimine (52%) või päeva veetmine koos perega (52%). 

Jalgpalli valisid kõige rohkem põnevust valmistavaks hetkeks või tegevuseks kõige sagedamini sakslased (65%). 42% sakslastest ütles, et kõige põnevam on nende jaoks seks, ja 54% leidis, et selleks on hobiga tegelemine. 

Mehed valivad jalgpalli (64% meestest võrreldes 45%-ga naistest) või seksimise (60% meestest võrreldes 42%-ga naistest) tegevuseks, mis valmistab neile igal nädalal või kuul põnevust, suurema tõenäosusega kui naised. 

Euroopa kõige põnevamad meeskonnad ja mängijad on liigas La Liga

Pole üllatav, et FC Barcelona ajaloos edukaim väravalööja Lionel Messi (69%) valiti kõige kaasahaaravamaks jalgpallimängijaks, kellele järgnesid tema rivaal Christiano Ronaldo (53%) ja meeskonnakaaslane Neymar Jr (31%). 

Eurooplaste jaoks on kõige põnevamateks meeskondadeks FC Barcelona (64%), Real Madrid (60%) ja Bayern Munich (41%). Peaaegu kolm neljandikku (73%) eurooplastest valis UEFA meistrite liiga finaali kõige põnevamaks iga-aastaseks spordisündmuseks.

Eurooplaste arvates pakub nende lemmikjalgpalliklubi rohkem põnevust kui nende töö 

Kui küsitletutel paluti hinnata, millised osad nende elust on kõige põnevamad, valis iga neljas vastaja (24%) jalgpalliklubi. Vähem kui üks viiest vastanust (18%) valis oma töö. Britid ütlevad kõige tõenäolisemalt, et nende jalgpalliklubi on nende elu üks kahest kõige põnevamast küljest (30% võrreldes üldise 24%). 

Eurooplased hindasid UEFA meistrite liiga finaali üheks kõige põnevamaks iga-aastaseks spordisündmuseks, mida vaadata

Peaaegu kolm neljandikku (73%) küsitletutest Ühendkuningriigist, Itaaliast, Prantsusmaalt, Saksamaalt ja Hispaaniast ütles, et spordisündmus, mida ta igal aastal kõige rohkem ootab, on UEFA meistrite liiga finaal. Rohkem kui üks neljast (28%) eurooplasest hoiab oma päeva finaali jaoks vabana. 

Peale selle ütlesid rohkem kui pooled (53%) eurooplastest, et nad on vaadatavatesse matšidesse, mängudesse või spordisündmustesse emotsionaalselt kaasatud. 

*Uuringu, milles osales üle 5000 Euroopa tarbija, korraldas Nissani tellimisel Norstat Ltd. 2016. aasta veebruaris (Ühendkuningriigis, Saksamaal, Prantsusmaal, Itaalias ja Hispaanias).